5 Ocak 2021 Salı

OCAK AYI ÇALIŞMAMIZ

 Ocak Ayı Çalışmalarımız :

1. Açılış Toplantısı :

Proje ortaklarının tanışması. Proje sürecinin ortaklarla paylaşılması Sürecin nasıl daha iyi yürütülebileceği hakkında proje ortakları ile fikir alışverişinin yapılması.

2. Yaratıcı Düşünmenin Boyutları Öğretmen Çalıştayı :

Proje süresince kullanılacak olan yöntem ve tekniklerin temelini yaratıcı düşünmenin boyutları olarak adlandırılan akıcı, esnek, özgün düşünerek fikirler üretme; üretilen fikileri zenginleştirerek en kullanışlı hale getirme becerisi oluşturmaktadır. Bu nedenle proje sürecinin ilk etkinliği olarak, öğrencilerin nasıl daha yaratıcı fikirler ortaya koyabileceğinin onlara öğretilmesi belirlenmiştir.  Yaratıcı düşünmenin boyutları öğretmen çalıştayında, yaratıcı düşünme becerisini geliştiren bir sınıf ortamının nasıl olması gerektiği, yaratıcı düşünmenin boyutlarının tanıtılması, bu becerinin öğrencilere nasıl kazandırılabilineceği hakkında fikir alışverişinin gerçekleştirilmesi, örnek uygulamalar gerçekleştirilecektir. 

3. Yaratıcı Düşünmenin Boyutları Sınıf İçi Çalışmalar -1 :

'Bir konserve kutusu başka hangi farklı amaçla kullanılabilir? '

Çalışmanın amacı: Bir konserve kutusundan yararlanarak öğrencilere akıcı, esnek, özgün fikirleri nasıl ortaya koyabileceklerini, ürettikleri fikirleri nasıl daha kullanışlı hale getirebileceklerini kavratmak.. Örnek üzerinden akıcı, esnek, özgün düşünme şeklini öğrencilere kavratmak. 

Bir konserve kutusu başka hangi amaçlarda kullanılabilir, sorusu öğrencilere yöneltilerek öğrencilerden sırası ile  akıcı, esnek, özgün düşünme yolu  fikirler üretmeleri istenir.  Belirlenen fikirlerin en kullanışlı hale getirilebilmesi için zenginleştirilebileceği ifade edilir. Öğrenciler konserve kutularını kullanarak kendi tasarımlarını yaparlar. Tasarımlar gerçek konserve kutuları üzerinden olabileceği gibi; çizimler yolu ile de gerçekleştirilebilir.  Yapılan tasarımarın resimlerinin ae chatterpix web2.00 aracı kullanılarak, kendilerini tanıtmaları sağlanır. Çalışmaların tamamı belirlenen padlete yüklenir. 

4. Yaratıcı Düşünmenin Boyutları Sınıf İçi Çalışmalar 2: 

Bu çalışmada proje ortaklarından her biri öğrencileri ile kendi sınıf düzeyine ve etkinliğe uygun müfredat kazanımı doğrultusunda  akıcı, esnek , özgün fikir üretme ilkelerini kullanarak tasarımlar yapar. Fikir üretme aşamasında beyin fırtınası tekniği kullanılır. Ders esnasında beyin fırtınası tekniğine uygun seçilen web2.00 araçları ( answergarden vb) kullanılacaktır. Öğrencileri uygun buldukları fikirler üzerinde düşünerek daha kullanışlı hale getirirler. Ortaya çıkan tasarımlar kağıtlara çizilir ve belirlenen padlete yüklenir.

5. Mucit Kimdir Etkinliği

Etkinliğin Amacı : Mucitlerin hayat hikayelerinin ve çalışmalarının araştırılarak,  yaratıcı düşünme ile yeni bir ürün ortaya çıkarmanın ilişkisinin öğrencilere sezdirilmesini sağlamak. 

Yaratıcılık denince akla ilk gelen kişiler şüphesizki mucitlerdir. Öğrencilerden bir mucit seçmeleri ve o  mucitin hayat hikayesini ve çalışmalarını araştırması istenir. Araştırma sonuçları öğrencilerin imkanları doğrultısunda öğrenciler tarafından karton ya da canva web2.00 aracı ile poster hazırlanarak sunulur.  Öğrencilerin çalışma örnekleri twinspacede ilgili sayfada yer alan twinboarda yüklenecektir. 

6. Mucit Kimdir Etkinliği Öğrenci Webinarı:

Etkinliğin Amacı: Projeye dahil olan tüm ortakların ve öğrencilerin bir araya gelmesini, karşılıklı bilgi alışverişinin gerçekleşmesi ve öğrencileerin topluluk önünde sunum yapabilme becerilerinin gelişmesini sağlamak. 

Proje ortaklarından her biri kendi sınıf içerisinde yapmış olduğu mucit kimdir etkinliğini değerlendirir. Sınıflarını temsilen bir öğrenci belirler.  Belirlenen öğrenciler kendi mucit kimdir konulu araştırmaları ile , tüm ortakların ve öğrencilerin bir araya geleceği öğrenci webinarında sunum yaparlar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder