1 Şubat 2021 Pazartesi

ŞUBAT AYI ÇALIŞMAMIZ

 

  • 1. Nitelik Sıralama Tekniği Öğretmen Çalıştayı:

    Tüm proje ortaklarının katılmış olacağı çalıştayda, proje kurucusu Elif SÜEL tarafından nitelik sıralama tekniği proje ortağı öğretmenlere tanıtılır. Örnek çalışmalar yapılır. Tekniğin nasıl daha etkin uygulanabileceği, sunumlar ve çalışmalar süresince hangi web2.00 araçlarının kullanımının uygun olacağı belirlenir. Ortakları arasında fikir alışverişi yapılır. 

    2. Nitelik Sıralama Tekniği Sınıf İçi Çalışmalar: 

    Nitelik sıralama tekniği, günümüzde de pek çok şirketin herhangi bir ürünün bir sonraki modelini tasarlamak,  oluşturmakta fikir üretmek amacıyla kullandığı bir beyin fırtınası tekniğidir.

    Sınıf içi uygulamalarda amaç, öğrencinin seçtiği bir teknolojik eşyanın geçmişten günümüze gelişimini araştırmasını bu yolla teknolojik aletlerin zamanla değişip geliştiğini ve daha kullanışlı hale geldiğini farketmesini, kendisinin de o aletin mevcut özelliklerinden yola çıkarak bu özelliklere geliştirme, değiştirme ve  eklemeler yapma suretiyle  aletin bir sonraki modelini tasarlamasını sağlamaktır. Çalışmada öğrencilerin araştırma yapma, sunum hazırlama, beyin fırtınası yolu ile fikir üretme, tüm bunları yaparken teknolojiden yararlanma becerilerinin gelişimi de desteklenmesi hedeflenmektedir.

    Sınıf içi uygulamalar öncelikle öğretmenin nitelik sıralama tekniğini kendi hazırladığı bir sunum ile tanıtması ile başlar. Öncelikli olarak bir teknolojik ürün ele alınır ve zaman içerisinde gelişimi öğrencilere anlatılır. Sonrasında öğrenciler ile beraber o teknolojik aletin tüm mevcut özellikleri sıralanır.  Belirlenen mevcut özellikler nitelik sıralama tekniği formuna yazılır. Ardından yazılan her bir özellik ayrı ayrı ele alınarak özelliğin nasıl geliştirilip değiştirilebileceği üzerinde, öğretmenlerimizin seçeceği uygun bir web2.00 aracı kullanılarak beyin fırtınası ( bubble.us / popplet / coggle / answergarden) yapılır. Tasarlanan yeni modelde olması gerektiğine karar verilen fikirler nitelik sıralama tekniği formuna yazılır. Bu yolla seçilen teknolojik aletin yeni modeli ortaya çıkmış olur. 

    Sınıf içi örnek uygulamada beyin fırtınası tekniği uygulamada akıcı, esnek, özgün düşünme yolu ile fikirlerin üretilmesi desteklenir. Beyin fırtınası uygulamasında kullanılacak web2.00 aracı öğrenciye tanıtılır.

    Öğrenciler öğretmenleri ile yaptıkları örnek çalışmanın ardından üzerinde çalışmak istedikleri bir teknolojik aracı belirlerler, bu aracın geçmişten günümüze gelişimini araştırarak bir sunum hazırlarlar ( sunum öğrencilerim imkanlarına göre kartonda ya da bilgisayar ortamında oluşturulabilir.) Öğrenci araştırma çalışmasının ardından, üzerinde çalıştığı teknolojik aracın mevcut tüm özelliklerini belirler ve nitelik sıralama tekniği formuna yazar. Ardından beyin fırtınası yolu ile mevcut özelliklerin nasıl geliştirilebileceğine dair fikirler üretir  ( İmkanı olan öğrenciler web2.00 aracı kullanarak yapabilirler) , ürettikleri fikirleri nitelik sıralama tekniği formuna yazar. Böylelikle öğrenciler seçtikleri teknolojik aletin yeni modelini tasarlamış olurlar. Öğrencilerin yaptıkları çalışmalardan örnekler, ilgiki twinspace de oluşturulan twinboarda yüklenir.

    3. Nitelik Sıralama Tekniği Öğrenci Sunumları Webinarı

    Etkinliğin Amacı: Projeye dahil olan tüm ortakların ve öğrencilerin bir araya gelmesini, karşılıklı bilgi alışverişinin gerçekleşmesi ve öğrencilerin topluluk önünde sunum yapabilme becerilerinin gelişmesini sağlamak. 

    Proje ortaklarından her biri kendi sınıf içerisinde öğrencilerinin yapmış olduğu nitelik sırlama tekniği  etkinliğini değerlendirir. Sınıflarını temsilen bir öğrenci belirler.  Belirlenen öğrenciler seçtikleri teknolojik aletin tarihsel gelişimi ve nitelik sıralama tekniğini kullanarak tasarladığı yeni modeli  , tüm ortakların ve öğrencilerin bir araya geleceği öğrenci webinarında sunarlar. 

    4. Anolojiler Oluşturma Tekniği Sınıf İçi Çalışmalar

    Etkinliğin amacı : Öğrencilerin, günümüzde kullandığımız pek çok aracın icadının, doğadaki canlıların mevcut özelliklerinden yola çıkılarak ortaya çıktığını fark etmelerini sağlamak. Bu yolla öğrencileri doğadaki canlıların özelliklerini ve çevrelerini gözlemleyemeye, incelemeye ve  eleştirel bir göz ile bakmaya sevketmek.

    Öğrencilere, 'Doğadaki canlıların özelliklerinden ilham alınarak ortaya çıkarılmış teknolojik araçlar neledir?' konulu bir araştırma ödevi verilir. Öğrencilerin araştırma sonucunda hazırladıkları sunumlar wakelet web2.00 aracı kullanılarak kaydedilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder