1 Mart 2021 Pazartesi

MART AYI ÇALIŞMAMIZ

 1. Mart Ayı Scamper Tekniği Öğretmen Çalıştayı: 

Tüm proje ortaklarının katılmış olacağı çalıştayda, proje kurucusu Elif SÜEL tarafından scamper tekniği proje ortağı öğretmenlere tanıtılır. Örnek çalışmalar yapılır. Tekniğin uygulanacağı okuma metni incelenir, öğrencilere yöneltilecek scamper soruları belirlenir. Tekniğin nasıl daha etkin uygulanabileceği, sunumlar ve çalışmalar süresince hangi web2.00 araçlarının kullanımının uygun olacağı belirlenir. Ortakları arasında fikir alışverişi yapılır.

 2. SCAMPER Tekniği Sınıf İçi Uygulamalar:

Etkinliğin Amacı : Öğrencilere metin çalışmalarında bulunan klasik 5N1K sorularının dışında, scamper tekniği ile hazırlanmış yönlendirilmiş beyin fırtınası sorularını sorarak öğrencilerin cevaplamasını, bu yolla yaratıcı düşünme, okuduğunu analiz etme, yorumlama, ıraksak düşünme, yönergeye uygun metin yazma vb becerilerinin gelişimini sağlamak. 

Scamper tekniği, yönlendirilmiş beyin fırtınası tekniğidir. Öğrencilere sıradışı sorular sorarak onları yaratıcı fikiler üretmeye yönlendirir. Tekniğin sınıf içi uygulamaları öğretmenin yapılacak çalışmayı ve scamper tekniğini öğrencilerine anlatması ile başlar. Ardından 4. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan ' Çılgın Böcekler Korosu' okuma parçası öğrencilerle işlenir. Metin tam olarak anlaşıldıktan sonra, metin ile ilgili oluşturulan scamper sorularını içeren googsle forms   öğrencilere gönderilir ve öğrencilerin bu soruları cevaplaması istenir.  Cevaplar daha sonrasında derste okunur. Scamper tekniğinin 7. sorusu olan tersine çevirme maddesinde öğrencilerin  mevcut hikayenin son cümlesini, yeni bir hikayenin ilk cümlesi olarak kabul etmesi ve yeni bir hikaye yazması istenir. Öğrenciler hikayelerini belirlenen bu cümleden başlayarak oluştururlar. Ortaya çıkan yeni hikayeler ders içerisinde okunur. 

3. Scamper Tekniği Öğrenci Sunumları Webinarı:

Tüm proje ortakları kendi öğrencilerinin çalışmalarını değerlendirerek sınıflarını temsil edecek bir öğrenci belirler. Belirlenen öğrenci  scamper tekniğinin 7. sorusunda yer alan tersine çevirme maddesi çerçevesinde yazılan hikayeleri sunum haline getirerek tüm proje ortaklarımızın ve öğrencilerimizin katılacağı webinarda sunar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder