Yaratıcı Problem Çözme tekniği, problemi çok yönlü inceleyerek yaratıcı düşünmeyi ve yaratıcı fikirleri üretmeyi sağlayan bir tekniktir. Teknik, 4. sınıf Fen Bilimleri dersi ( Işık kirliliğinin nedenlerini sorgular. / Işık kirliliğinin gök cisimlerinin gözlemlenmesine ve doğal hayata etkilerini sorgular. / Işık kirliliğine yönelik çözümler üretir.) kazanımları kapsamında uygulanmıştır.
Öncelikle öğrencilere ışık kirliliği ve etkilerini vurgulayan bir örnek olay verilmiştir. Örnek olay öğrencilerle incelenerek, buradaki problem belirlenmiş ve problem cümlesi olarak ifade edilmiştir. Probleme dair ayrıntılar üzerinde konuşulmuş, problem ayrıntılı olarak incelenmiştir. Probleme dair her bir ayrıntı soru cümlesi olarak ifade edilmiş, beyin fırtınası yoluyla her bir soru cümlesine ait çözüm önerileri üretilmiştir. Çözüm önerileri oluşturulan padlette öğrenciler tarafından belirtilmiştir.
Sonrasında padlette yer alan her bir sorun alanı ve çözüm önerileri öğrenciler ile beraber teker teker incelenmiş, en beğenilen 4 çözüm önerisi seçilmiştir.
Seçilen çözüm önerileri, tüm öğrencilerle kriterler çerçevesinde değerlendirildi, puanlama yöntemi ile en uygun çözüm yolu bulundu. Çözümün hayata geçirilmesi için aksiyon planı yapıldı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder