24 Nisan 2021 Cumartesi

Nisan Ayı Çalışması : Yaratıcı Problem Çözme / Sınıf İçi Uygulamalar : Işık Kirliliği ve Olumsuz Etkileri Nasıl Engellenebilir? Elif Süel /Rauf Orbay İlkokulu

 Yaratıcı Problem Çözme tekniği, problemi çok yönlü inceleyerek yaratıcı düşünmeyi ve yaratıcı fikirleri üretmeyi sağlayan bir tekniktir. Teknik, 4. sınıf Fen Bilimleri dersi ( Işık kirliliğinin nedenlerini sorgular. / Işık kirliliğinin gök cisimlerinin gözlemlenmesine ve doğal hayata etkilerini sorgular. / Işık kirliliğine yönelik çözümler üretir.) kazanımları kapsamında uygulanmıştır.

Öncelikle öğrencilere ışık kirliliği ve etkilerini vurgulayan bir örnek olay verilmiştir. Örnek olay öğrencilerle incelenerek, buradaki problem belirlenmiş ve problem cümlesi olarak ifade edilmiştir. Probleme dair ayrıntılar üzerinde konuşulmuş, problem ayrıntılı olarak incelenmiştir. Probleme dair her bir ayrıntı soru cümlesi olarak ifade edilmiş, beyin fırtınası yoluyla her bir soru cümlesine ait çözüm önerileri üretilmiştir. Çözüm önerileri  oluşturulan padlette  öğrenciler tarafından belirtilmiştir. 

Sonrasında padlette yer alan her bir sorun alanı ve çözüm önerileri  öğrenciler ile beraber teker teker incelenmiş, en beğenilen 4 çözüm önerisi seçilmiştir. 

Seçilen çözüm önerileri, tüm öğrencilerle  kriterler çerçevesinde değerlendirildi, puanlama yöntemi ile en uygun çözüm yolu bulundu. Çözümün hayata geçirilmesi için aksiyon planı yapıldı.





























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder